تعالیم قرآنی جوانان را از مخاطرات فرهنگی و اجتماعی دور می کند
کد خبر: 4054570
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

تعالیم قرآنی جوانان را از مخاطرات فرهنگی و اجتماعی دور می کند

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان حافظان و قاریان و شخصیت های معنوی را برکت شهر و عامل دفع بلا دانست و عنوان کرد: تعالیم قرآنی جوانان و نوجوانان را از مخاطرات فرهنگی و اجتماعی دور می کند.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی امروز، 12 اردیبهشت در اختتامیه محفل «سی روز با قرآن» که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر، اظهار کرد: محفل قرآنی «سی روز با قرآن» یک گنج لایزال است که به ما ارث رسیده و قدردان بانیان آن همچون شهید حجت الاسلام والمسلمین انصاری هستیم.

وی با بیان اینکه مجتمع خاتم الاتبیاء(ص) رشت افتخار دو دهه میزبانی از محفل «سی روز با قرآن» را دارد، تصریح کرد: امیدواریم این یادگار بزرگ و جاودانه را همچنان حفظ کنیم و تداوم ببخشم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محفل «سی روز با قرآن» را یکی از قدیمی ترین محافل قرآنی شهر رشت و استان گیلان دانست که سال ها بدون تعطیلی برگزار شده و گفت: باور ماست که تحقق آرمان شهر قرآنی تنها راه برون رفت از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.

ثقتی، با بیان اینکه تحقق آرمان شهر قرآنی بر فقرهای فرهنگی و اجتماعی و عاطفی و نداشته های معنوی و مذهبی خط بطلان می کشد، افزود: گفتمان دولت سیزدهم تحقق آرمان های قرآنی است و لذا بر همه کارگزاران فرهنگی نظام تکلیف است که با تحقق کامل آرمان شهر قرآنی زمینه ساز ظهور منجی موعود(عج) شوند.

وی با اشاره به سرمایه های ارزشمند استان گیلان و شهر رشت در حوزه قرآن و عترت، خاطرنشان کرد: گیلان با برخورداری از اساتید قرآنی و حافظان و قاریان بنام و برجسته دارای وزن و غنای معنوی و اعتقادی و قرآنی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از حافظان و قاریان قرآن به عنوان ثروت های جامعه یاد کرد و متذکر شد: کارگزاران فرهنگی از یک طرف باید تسهیل کننده بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی در استان باشند و از طرف دیگر فضای آموزشی قرآن را در سطح شهرها پراکنده کنند.

وی حافظان و قاریان و شخصیت های معنوی را برکت شهر و عامل دفع بلا دانست و عنوان کرد: تعالیم قرآنی جوانان و نوجوانان را از مخاطرات فرهنگی و اجتماعی دور می کند و لذا والدین باید فرزندان خودشان را با تعالیم قرآنی آشنا کنند.

انتهای پیام
captcha